קריאה להרחבת מסגרת המשפחתונים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עיריית בני ברק יצאה בקריאה למשרד הכלכלה לאשר בהקדם את הרחבת שירותי המשפחתונים בעיר

 
עיריית בני ברק
הודעה לעיתונות

עיריית בני ברק יצאה בקריאה למשרד הכלכלה לאשר בהקדם את הרחבת שירותי המשפחתונים בעיר, ובכך לפתור את בעיית חוסר משפחתונים ל-780 מילדי העיר.
הרב חנוך זייברט, ראש העיר והרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים של העירייה הדגישו כי המצב, כיום, הוא שבעיר פועלים 220 משפחתונים לילדי הגיל הרך, וזה שנים אחדות, למרות הצרכים הגדלים והולכים, לא מאושרות הרחבת השירות ותוספת משפחתונים, והצורך הוא בתוספת של, לפחות, 160 משפחתונים, אך בניגוד לכך, לא מתאפשרת כל תוספת ע"י משרד הכלכלה. הנושא גם הועלה בהרחבה בישיבתה האחרונה של ועדת הכספים של הכסת ע"י הרב משה גפני, יו"ר הועדה וגורמים נוספים שהופיעו בישיבת הועדה.
הרב ישראל משה פרידמן, חבר הנהלת עיריית בני ברק הציג את הבעיה, במלוא חריפותה, בישיבת הועדה לפניות הציבור של הכנסת, בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר, ובהשתתפות נציגים בכירים של משרד הכלכלה וארגוני נשים.
הרב פרידמן סקר בהרחבה את המצב הבלתי נסבל השורר, כיום, בתחום והציג את הנתונים המקצועיים, כפי שהוכנו בנייר עמדה של עו"ס ארלט מויאל, מנהלת האגף העירוני לשירותים חברתיים ועו"ס אריאלה סימון, מנהלת מחלקת המשפחתונים לגיל הרך שבאגף.
בהתאם למידע שנמסר בישיבת הועדה, בבני ברק ישנן כ- 6000 לידות בשנה, שמשמעות עובדה ברוכה זו היא שפוטנציאל הילדים הזקוקים למסגרות חינוכיות-טיפוליות מגיל הלידה ועד גיל 3 חינוך שאינו נכלל בחוק חינוך חובה, עומד על כ-18,000 תינוקות ופעוטות במחזור שנתי. במסגרת מחלקת המשפחתונים של העירייה ניתנים שירותי ל- 1100 תינוקות, וכיום, ישנם 780 ילדים בהמתנה, נתון המצריך פתיחת -160 משפחתונים נוספים, לפחות. בהקשר לכך, גם הודגש, כי נשים רבות עוסקות במגזר החרדי גם בעבודות עצמאיות, המצריכות תעסוקה של שעות רבות מחוץ למסגרת הביתית, ומשום כך, הן זקוקות למסגרות משפחתונים שתתאמנה לצרכים אלו.

בעיה נוספת שהועלתה בישיבת הועדה היתה אי אישורן של נשים המבקשות לפתוח משפחתונים חדשים בביתן, אך בניגוד לעבר, כיום, ניתן אישור להפעלת משפחתון רק לבעלות תעודת מטפלת מוסמכת סוג 1, אך לא לבעלות תעודת הוראה ו-או חינוך מיוחד. בועדה הובהר, כי אין חולק על הצורך בהשכלה לחינוך ילדים רכים, אך ברור גם שבעלות תעודות הוראה ו-או חינוך מיוחד הן בעלות ידע מקיף בחינוך, ובעבר אושרה להן פתיחת משפחתון, על סמך השלמת דרישות הקורס במהלך השנה הראשונה לעבודתן עד לקבלת תעודת מטפלת מוסמכת סוג 1. בועדה גם נמסר שעלות קורס מטפלות סוג 1 למגזר החרדי היא כ-4500 ₪.

בברכה
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן