מטרנה חזרה לשגרה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

איך מחזירים את התינוק לשגרה?
תקופת "בין הזמנים" הסתיימה, והילדים חזרו למסגרות. איך נקל עליהם את המעבר?

מאת: רננה מזרחי – המנהלת המדעית של מטרנה

אנו מקווים שהצלחתם ליהנות בחופשה, והנה השגרה הברוכה חוזרת. זה הזמן להכין את הילדים לקראת הצפוי להם; יש תינוקות ופעוטות שייכנסו לראשונה למסגרת, ויש תינוקות שיחזרו למסגרת מוכרת, אך גם במקרה כזה, חשוב להכינם.
בכל מקרה כדאי לשמור תמיד על סדר יום קבוע. מומחיות מרכז הייעוץ של מטרנה מדגישות כי סדר יום קבוע מקנה לתינוק תחושת בטחון ורוגע: כשהתינוק יודע מה צפוי לו במהלך היום, הוא הופך רגוע יותר, וכך גם להורים וגם למטפלת במעון – קל יותר לזהות את איתותי הרעב, אי הנוחות והעייפות שלו, ולהעניק לו את הדרוש.
עבור תינוקות, גם סתם יום של חול מלא בגירויים יכול להיות מעייף, והשגרה מסייעת להם להכיל את החידושים שמציפים אותם מכל עבר.

לכן, בסיום החופשה חשוב לשוב מהר עד כמה שניתן אל ההרגלים (או להתחיל בקיומם) ולקיים את טקסי היום השונים – שעות האכלה קבועות, מנוחה במשך היום, אמבטיה ושעת השכבה.
במידה ומדובר בתינוק שכבר החל לאכול מזונות משלימים, כדאי לשמור על שגרת הארוחות הקבועה שלו ולהתנסות במזונות חדשים; בדרך זו יגברו הסיכויים שהוא יהיה חיובי בגישתו להתנסות בטעמים ובמרקמים חדשים.
יחד עם כל הטוב שבשגרה, עם החזרה למעונות היום חוזרים גם החיידקים והווירוסים, וסיכויי ההידבקות עולים..

פרוביוטיקה והגנה ממחלות – כך תסייעי בחיזוק ההגנה הטבעית של תינוקך
התינוק מכיר את העולם דרך "הפה" – כמעט כל מה שנקרה בדרכו הוא נוהג לתפוס ולקרב אל פיו. זו דרכו ללמוד ולהכיר דברים חדשים. פעולה זו ביחד עם זחילה – חושפת אותו לסביבתו וחשובה לחיזוק ההגנה החיסונית שלו, כי כך הוא גם נחשף לחיידקים.
בשהותו בגן או במעון הוא גם בא במגע אינטנסיבי עם ילדים אחרים. שהות זו מהנה ומועילה לילדכם אך גם חושפת אותו לזיהומים ולמחלות.
משום כך חשוב שיקבל פרוביוטיקה (ביו) , לחיזוק ההגנה הטבעית שלו. פרוביוטיקה מצויה בחלב אם, ובמידה והתינוק אינו יונק מומלץ לבחור בתחליפי חלב המכילים פרוביוטיקה, כמו במטרנה מהדרין
פרוביוטיקה הוכחה מחקרית לחיזוק ההגנה הטבעית בקרב תינוקות
במחקר שהתבצע בישראל על ידי פרופ' ויצמן וחבריו, בקרב כ- 200 תינוקות בריאים השוהים במעונות יום, הוכחה יעילות הוספת פרוביוטיקה לתחליפי חלב. במחקר השוו החוקרים בין שתי קבוצות של תינוקות שניזונו ממטרנה מועשרת בפרוביוטיקה לעומת תחליפי חלב ללא פרוביוטיקה.
נמצא שהתינוקות שקיבלו מטרנה המועשרת בפרוביוטיקה חלו פחות בחום ובשלשולים, בהשוואה לקבוצת הביקורת.
מחקרים נוספים שנערכו בתחום מצאו השפעה חיובית להזנה בתחליפי חלב עם פרוביוטיקה, על הפחתת תחלואה בדלקות אוזניים, זיהומים במערכת הנשימה ואף שימוש מופחת באנטיביוטיקה בהשוואה לתינוקות שניזונו מתחליף חלב רגיל ללא פרוביוטיקה.

אז עם החזרה לשגרה חשוב יותר מתמיד להקפיד על מתן יומיומי של פרוביוטיקה לתינוק. במידה והתינוק ניזון מתחליף חלב יש להקפיד על מתן תחליף חלב המועשר בפרוביוטיקה. ובמידה והתינוק יונק, מומלץ שהאם תאכל מאכלים המכילים פרוביוטיקה (כדוגמת יוגורטים מועשרים או תוסף פרוביוטי).

מטרנה מאחלת לכל ילדי בית ישראל
שנת לימודים פורייה ומוצלחת!

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן