יעילות פעילות השיטור העירוני

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

ירידה משמעותית של 44% נרשמה בשיעורי הפריצות לדירות בבני ברק בשבתות ובחגים, וכמו"כ נרשם גידול ניכר במעצרי מסיעים שב"חים לעיר, כחלק מהפעילות הנרחבת של סיורי השיטור העירוני כנגד שב"חים וכנגד פורצים

עיריית בני ברק
הודעה לעיתונות
ירידה משמעותית של 44% נרשמה בשיעורי הפריצות לדירות בבני ברק בשבתות ובחגים, וכמו"כ נרשם גידול ניכר במעצרי מסיעים שב"חים לעיר, כחלק מהפעילות הנרחבת של סיורי השיטור העירוני כנגד שב"חים וכנגד פורצים ולמערך ההסברה של העירייה והמשטרה לתושבים על הצורך בנקיטת צעדים מתאימים עם יציאתם מבתיהם בשבתות ובחגים– כך מסר נצ"מ שי אזולאי, מפקד משטרת מרחב דן בכינוס שוטרים ופקחים עירוניים שהתקיים בהשתתפות הרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע; פקד מאיר סוויסה, מפקד השיטור העירוני ומר שלמה מלכא, מנהל מח' השיטור העירוני.
לא מכבר, פנו הרב חנוך זייברט ראש העיר ונצ"מ שי אזולאי, מפקד משטרת מרחב דן בקריאה לתושבים, במסגרת מסע פרסום בעיתונות המקומית, בלוחות המודעות ובפליירים בבתי תושבים, להימנע מהכנסת שב"חים לעבודות בבתים ולקבלני בניין שלא לשלבם בעבודות בינוי, לאחר שאף הוברר שישנם קבלני בניין וקבלני שיפוצים המעסיקים שב"חים , וישנם אף שמלינים אותם בלילות. בפניה הוסברה חומרת העסקתם של השב"חים, ובד בבד,הוגברו סיורי השיטור העירוני בצמתי הכניסה לעיר ובבניינים המוקמים והולכים . בהתאם לנתונים שאושרו ע"י מפקד המרחב , חל גידול משמעותי ביותר במעצרי שוהים, מסיעים ומלינים.
בעיה אחרת, שהועלתה בפנייה לתושבים של ראש העיר ומפקד המרחב היו פריצות לבתי תושבים, היוצאים מבתיהם, ולקראת השבת או החג מטמינים מפתחות בארונות חשמל, או מתחת לשטיחים בכניסות לדירות, כשבחקירת פורצים הוברר שישנם פורצים, ובהם גם שוהים בלתי חוקיים, שעוקבים אחר פעילות בעלי הדירות, מנצלים את עזיבתם את הבית, באותה עת,לפריצות ולגניבות הגורמות לתושבים נזקים כספיים גדולים.

כדי להתמודד עם בעיה זו, נקראו התושבים שלא להשאיר מפתחות במקומות אלו ודומיהם, להקפיד על דלתות נעולות ודירות סגורות וגם להתקין סורגים. בנוסף לכך, הוגברו סיורי השיטור העירוני בשבתות ובחגים, באמצעות שוטרים ופקחים לא יהודיים, וכך נעצרו עברייני רכוש וירד מספרי הפורצים באורח ניכר, וכדברי מפקד המרחב, "אלו נתונים מרשימים".
השיטור העירוני מתואם בשבתות ובחגים עם רבנים, ופתח "מוקדי שבת", המופעלים גם הם ע"י גויים, כשמוקדים אלו עומדים בקשר ישיר עם השוטרים והפקחים בכל בעיה אליה נקלעו תושבים במהלך השבת או החג.
כחלק מהמשימה המרכזית, שהוגדרה לשיטור העירוני ע"י הרב חנוך זייברט, ראש העיר ונצ"מ שי אזולאי, מפקד משטרת מרחב דן "להעלאת תחושת הביטחון של התושבים", נערך השיטור ל"הערכות קיץ", שכוללת יותר סיורים בגינות ציבוריות, אכיפה מוגברת כנגד רעש בשעות האסורות, מאבק בעבירות בתחומי איכות החיים, פעילות למניעת "מוסכים פיראטיים" באזורי מגורים היוצרים מפגעי רעש וטיפול כנגד גידול בעלי כנף ובעלי חיים, היוצרים רעש ובעיות תברואה לדיירים והצקה לשכנים בשכונות מגורים. במסגרת זו קראו העירייה והמשטרה לעדכן את המוקד העירוני "106", שבהנהלת מר שלמה בורובסקי, על אירועי רעש לאחר השעה 11 בלילה ועל מפגעים אחרים בתחומי איכות הסביבה.
במפגש עם השיטור העירוני שיבחו ראש העיר ומפקד המרחב את תחומי העשיה הענפים של היחידה ואת הנתונים המרשימים של הפעילות במאבק כנגד השב"חים והעובדים הזרים הבלתי חוקיים, כשבמפגש נמסר שיחידת השיטור העירוני בני ברק מהווה יחידה מספר 1 בארץ בתחומים והינה מודל חיקוי ליחידות דומות בערים אחרות, ולצורך זה מגיעים לבני ברק שוטרים ופקחים מערים שונות ותלמידים מהמכללה הארצית לשוטרים , כחלק מתכנית הלימודים , לראות מקרוב את יעילות פעילות השיטור העירוני בעיר.

בברכה,
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן