חנוכת הבית ב"מרכז לילד ולמשפחה"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

המרכז לילד ולמשפחה, הפועל במסגרת האגף לשירותים חברתיים של עיריית בני ברק, הרחיב באחרונה את מעגל שירותיו היחודיים לציבור עם העברתו למבנה חדש, מרשים ומרווח

ברחוב הרב יעקב לנדא 6 וחנוכתו בטכס מכובד בראשותם של הרב אליהו ישי, סגן רה"מ ושר הפנים והרב יעקב אשר, ראש העיר ובהשתתפותם של הרב חנוך זייברט, מ"מ רה"ע; הרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים; סגני רה"ע; הרב אליהו דדון והרב אברהם רובינשטיין, סגני רה"ע ; הרב שלמה קוסטליץ, חבר הנהלת העירייה, אישי ציבור מנהלי אגפים ויחידות ומפקחות מטעם משרד הרווחה והשירותים החברתיים.
המרכז לילד ולמשפחה הינו חלק מהמגוון הגדול של שירותים עירוניים לילד ולנוער. במרכז פועלים יחידת הורים ולילדים לגילאי 14-5 ויחידת הורים ומתבגרים בגילאי 21-14, לצד המרכז לילד הרך, לגילאי 6-0, הפועל ברחוב הירדן 31.
את המרכז מנהלת עו"ס אורלי שלנג, בעלת ניסיון רב בטיפול בתחום המשפחתי והקהילתי, ומנהלו החינוכי של המרכז הוא הסופר החרדי הידוע, הרב חיים ולדר.
המרכז שפעל בעבר במבנה שכור ברחוב עזרא עבר, ביזמתו של הרב יעקב אשר, ראש העיר, למבנה חדש בן כ-700 ממ"ר, ובו חדרי פעילות רבים, ריהוט וציוד חדשים ומשוכללים, ועלות הפיתוח והשדרוג במבנה החדש עלתה למעלה מ-4 מיליון ₪. בחלק אחר של המבנה, בשטח של כ-300 ממ"ר, נפתחה תחנה לבריאות המשפחה, שהועברה ממבנה ברחוב חידושי הרי"ם.
הרב אליהו ישי, סגן רה"מ ושר הפנים הדגיש בדבריו, כי הוא שמח על זכותו לסייע למרכז זה ולדומים לו, מתוך הצורך המתבקש והחיוני לעזר לילדים ונוער במצוקה. הוא קישר את חנוכת המבנה לנס חנוכה בכך שחז"ל הקפידו שההדלקה בבית המקדש תהיה בשמן טהור, וכך גם בחנוכת בית לילד ולמשפחה אין פשרות, והכל נעשה במירב היכולות והאפשרויות הן בצד הפיזי והן בהיבט הרוחני.
הרב יעקב אשר, ראש העיר, שנושא החינוך והמשפחה עומד לנגד עיניו והוא עושה הכל לקידומם ולפיתוחם, ציין בדבריו, כי דאג להשקעת משאבים רבים לכל הפרוייקטים העוסקים בתחומי ילד ונוער, במיוחד למרכז זה, הנמצא בלב העיר, ומביא גאווה לבאים למקום כה אסתטי ומוכבד. ראש העיר הוסיף כי אין ספק שהתוצאות תימדדנה בעוד חמש שנים, כאשר תפחתנה הפניות ויפחת מספר המשפחות המגיעות לקבלת סיוע, ועל כך יש לשבח את השותפות בעבודה של האגפים העירוניים השונים, המניבה תוצאות מעולות בנושאי החינוך.
הרב חיים ולדר, המנהל החינוכי של המרכז סקר את ההיסטוריה של המרכז, שהחל לפני 14 שנה, בהכוונתה של גב' שלומית גדרון, המנהלת באותם ימים של האגף העירוני לשירותים חברתיים, ולאחריה- בקידומו של המרכז ע"י מנהלת האגף הנוכחית, גב' ארלט מויאל, כאשר את המרכז ניהלו במסירות וביעילות גב' פנינה הייפרט, אח"כ גב' בת שבע שיינין, וכיום גב' אורלי שלנג.
המרכז עצמו הוקם, בשעתו, כפיילוט במספר מרכזים בארץ, והוא היחידי ששרד מאותה תקופה. המרכז עמד בשעתו בפני סגירה, ובסיועו של הרב אליהו ישי, שמילא אז את תפקיד שר העבודה והרווחה, הוזרם למרכז 1 מיליון ₪, והוא ממשיך בתפקודו בהצלחה מרובה ומשמש מגדלור לימודי לגופים רבים שעוסקים בתחומי ילד ומשפחה, וזאת גם תודות למסירות ולמקצועיות של הצוות המקצועי והניהולי במרכז.
הטיפול במרכז נעשה מתוך תפיסה כוללנית, הרואה את הילד כחלק ממערכת משפחתית וקהילתית במטרה לשפר את תפקודי הילד ומשפחתו, ומכאן שותפות ההורים ומחויבותם בבסיס העבודה עם המרכז. המרכז מציע ליווי מקצועי ואוזן קשובה להורים ולילדים סביב התמודדויות שונות באופן פרטני וקבוצתי ומעניק טיפולים רגשיים רבים ומגוונים כתרפיה באומנות, במוזיקה, בעלי חיים, פסיכודרמה ועוד.
במקום פועל גם הקו החם "מלב אל לב", להתייעצות אנונימית חינם לנשים ולנערות, בטל' 03-6776668, שהוקם ע"י גב' מאשה דרנגר והוא מופעל ע"י מתנדבות, זה 14 שנה, ברציפות. לנשים אלו הוענקה בטכס תעודת הוקרה, וכמו"כ חולקה תעודת "עובד מצטיין" לגב' אורה סבג על חריצות, אחריות והתמדה בעבודה. את הטכס הנעימה מקהלת ילדי המרכז, בניצוחו של הסופר הרב חיים ולדר.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן