האוטובוסים החדישים של אגד – פרק חדש בתחבורה הציבורית

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מנכ"ל משרד התחבורה: "בלי תחבורה ציבורית יעילה, לא נצליח לקדם דבר במדינה"
"כניסתם לשרות של כ-200 אוטובוסים מדגמים חדישים שונים, ביניהם אוטובוס BRT בעל 5 דלתות, מסמלת פתיחתו של פרק חדש בתחבורה הציבורית ובייעול השרות לנוסע", אמר אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד, במעמד השקת האוטובוסים החדישים, שהתקיים במוזיאון אגד, בחולון. לצד חברי מזכירות אגד נטלו חלק באירוע עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, חגי שלום מנכ"ל חברת הארגז, מיכה מייקסנר מנכ"ל חברת מרכבים ומוזמנים נוספים.

 

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה ציין בדברי ברכתו, כי העתיד טמון בתחבורה הציבורית. "הציבור במדינת ישראל משווע ורעב לתחבורה ציבורית יעילה. כל ממשלה, כל שר תחבורה יהיו חייבים להעמיד את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפות. בלי תחבורה ציבורית יעילה לא נצליח לקדם דבר במדינה", הטעים מנכ"ל משרד התחבורה.


באירוע צוין גם גריטת אוטובוס דגם 404 של חברת מרצדס, שסיים את דרכו בשירות אגד. האוטובוס הגיע לישראל בסוף שנות השמונים ונחשב, בשעתו, לאוטובוס בינעירוני המתקדם בעולם ושובץ לנסיעות בקווים עירוניים ובינעירוניים. "אגד" הייתה החברה היחידה, שרכשה אותו לצורך שירות נוסעים, בשאר העולם הוא שימש כאוטובוס להסעת תיירים. בשנים האחרונות הוא כבר כמעט ולא היה בשימוש. עם סיום שירותו באגד ימצא את מקומו במוזיאון האוטובוסים של אגד ויהפוך לעוד ציון דרך בהיסטוריה של התחבורה הציבורית בישראל.
בטקס הוצגו הדגמים החדשים של האוטובוסים שייכנסו לשירות בשנה הקרובה, ביניהם: אוטובוס בינעירוני "מרצדס" דגם סי 500, אוטובוס "סקניה" עירוני, אוטובוס BRT בעל 5 דלתות, אוטובוס MAN עירוני, אוטובוס DAF בינעירוני. אגד תכניס לשירות בשנה הקרובה כ-200 אוטובוסים חדישים ומתקדמים מהדגמים הללו. הדגמים החדשים הם הדור החדש ביותר של אוטובוסים בעלי מנועי יורו 6. אגד מחויב להמשיך ולהוביל את התחבורה הציבורית בישראל. האוטובוסים החדשים שייכנסו לשירות נבחרו לאחר בדיקות וניסויים קפדניים שערכנו בהם בשנה האחרונה, בעיקר בהיבטים של נהיגה בטוחה, נהיגה חסכונית בדלק והטמעת מערכות לצמצום משמעותי בזיהום הסביבה.


אבי פרידמן יו"ר מזכירות אגד אמר עוד בדבריו, כי אגד ערה למתרחש בתחום התחבורה הציבורית ומתמודדת עם הצורך למענה עכשווי. "כל חברה שלא תשכיל לשחזר את העבר ולהתמודד עם ההווה – לא יהיה לה עתיד. תחרות, גם בתחום התחבורה הציבורית, יכולה רק לשפר את השרות לציבור ובלבד שהתחרות תהיה ישרה והגונה. אגד משולבת בהיסטוריה של מדינת ישראל וקשה לתאר את התפתחות המדינה ומערך התחבורה הציבורית ללא אגד. אנו מצפים שהרגולטור יזכור את העבר של אגד".

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה הדגיש בדבריו את תרומתה של אגד לתחבורה הציבורית. "אגד היתה והינה חברה מובילה בתחבורה הציבורית. המפתח לתחבורה הציבורית במדינה מצוי בידי אגד. פיתוח שרותי התחבורה הציבורית יתפוס מקום בראש סדר העדיפויות של תקציב משרד התחבורה".
צי האוטובוסים של אגד מונה כיום כ-2,900 אוטובוסים (ועוד כ-1,000 אוטובוסים בשתי חברות הבת). עלותו של אוטובוס חדש נעה בין מיליון למיליון ומאה שקלים. אוטובוס בשירות בינעירוני עושה קילומטרז' שנתי של 120,000-150,000 ק"מ הממוצע לשנה ואטובוס בקו עירוני עושה כ-60,000 ק"מ בממוצע לשנה. משך זמן השירות של אוטובוס באגד הוא כ-15 שנה. שלדות הרכב נקנות במפעלים בחו"ל ובניית המרכב מתבצעת ע"י אחת משתי החברות הפועלות בישראל (ארגז ומרכבים).

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן